„Szmaragdowa Tablica” Carli Montero jest jednym z najważniejszych debiutów ostatnich lat w Hiszpanii. Pierwsze wydanie hiszpańskie sprzedano już w 100.000 egzemplarzy. W Polsce wydawcą był Dom Wydawniczy REBIS, odnosząc również na naszym rynku sukces sprzedażowy. Książka przez wiele tygodni utrzymywała się w TOP 10 Empiku, zrealizowano kilka dodruków.
Media Format realizowała kampanię w Internecie z wykorzystaniem kluczowych narzędzi promocyjnych: wideo, aplikacji interaktywnej, mediów społecznościowych, zbudowaniem zasięgu dzięki skutecznym partnerstwom z wydawcami gwarantującymi dostęp do grupy celowej (kobiety 20+).
Elementem kampanii był konkurs skierowany był do dwóch grup odbiorców:
- do „liderów opinii” – blogerów literackich oraz dziennikarzy obywatelskich – zaangażowanie ich w interakcję i tworzenie multimedialnych treści (recenzje wideo)
- głównej grupy celowej potencjalnych czytelników kobiety 20+, z dużych i średnich miast
Ambasadorką promocji konkursu angażującego odbiorców była dziennikarka Dorota Wellman.
Recenzje wideo były tworzone z wykorzystaniem aplikacji do edycji wideo on-line, która wpisywała się w nowy trend social media video zyskujący coraz większe znaczenie w sposobie konsumpcji mediów: aplikacja zapewniała wiralowość dzięki integracji z serwisami społecznościowymi.
Celem kampanii było dotarcie również do aktywnych użytkowników technologii mobilnych – e-readerów, tabletów – którzy kupują książki w postaci elektronicznej. Dodatkowo też celem było stymulowanie wykorzystania mobilnych urządzeń do tworzenia własnych recenzji i ich publikacji w Internecie.
Nagrody za najlepszą recenzję stanowiły:
- Wyjazd śladami książki do Paryża o wartości 7.000 zł – sponsorowany przez partnera promocji MK Tramping
- Nagroda pieniężna – 2.000 zł.
Szacunkowy zasięg akcji w Internecie – 6 mln. RU; czas trwania kampanii – 6 tyg, w tym czas trwania konkursu 4 tyg.
Zobacz trailer i opinię Doroty Wellman. Obejrzyj spot zachęcający do udziału w innowacyjnym konkursie
Szczegóły realizacyjne:
- Konkurs został przeprowadzony wśród dziennikarzy obywatelskich i blogerów literackich na oryginalną wideorecenzję z wykorzystaniem bazy materiałów wideo udostępnionej dla uczestników: fragmenty archiwaliów z oblężenia Paryża itd. (public domain), oficjalny trailer książki, wypowiedzi wideo osobowości medialnych na temat książki, muzykę, fotosy (przygotowanych wcześniej przez Media Format)
- Użytkownicy mogli wybrać z puli materiałów odpowiednie ujęcia, podkłady muzyczne itd.
- Użytkownicy nagrywali swoje krótkie polecenie książki (webcam, aparat foto z funkcją wideo, smartphone, inne) i dołączali je do reszty elementów składowych – tym samym tworząc kolaż – czyli własną wideorecenzję Szmaragdowej tablicy ze swoim udziałem.
- Stworzyliśmy dedykowaną aplikację/landing page, w której udostępniliśmy interaktywne narzędzie umożliwiające użytkownikom prostą edycję własnych klipów wideo z gotowych, udostępnionych przez nas materiałów
- Wiralowość aplikacji konkursowej – naszym celem była integracja z serwisami społecznościowymi: automatyczna dystrybucja wideorecenzji na kanale wydawcy w Youtubie oraz w zakładce aplikacji konkursowej na Facebook.com
- W mechanizmy wiralowe był też zaopatrzony proces głosowania publiczności na wybrane klipy.
Pozyskaliśmy Partnerów promocji:
- Wiadomości 24.pl – serwis informacyjny tworzony przez dziennikarzy obywatelskich. Poza codzienną porcją informacji, na stronie można odnaleźć recenzje książek, filmów, płyt, wydarzeń kulturalnych i sportowych
- Lubimyczytac.pl – platforma społecznościowa o tematyce książkowej agregująca recenzentów literackich (186 tys. zarejestrowanych użytkowników; 171 tys. książek; ponad 386 tys. recenzji)
- Wirtualna Polska – portal informacyjny, poradnikowy i opiniotwórczy
- Ksiązki.wp.pl – wiadomości na temat książek, autorów, ważnych wydarzeń związanych z literaturą.
- Flog.pl – platforma blogów fotograficznych
- MK Tramping – biuro podróży do jednych z najdalszych i najciekawszych zakątków świata m.in z udziałem Martyny Wojciechowskiej
- EMPIK
No comments